.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدي‏نژاد باز هم پول نفت را به مردم مي‏دهد

رئیس‌جمهوری از طرح جدیدی نام برد که با هدف رساندن سود صنعت نفت به تمام اقشار ملت طراحی شده است. بر اساس گفته رئیس‌جمهوری در این طرح اوراق مشارکتی منتشر خواهد شد که سود صنعت‌نفت را در اختیار تمام ایرانی‌ها در سراسر دنیا قرار خواهد داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از شبکه ایران، محمود احمدی‌نژاد که به همایش مدیران صنعت‌نفت رفته بود، با بیان این‌که بسیار زودتر از 1404 می توان به اهداف چشم‌انداز دست یافت، اظهار داشت : باید به نقطه‌ای برسیم که به هیچ عنوان مواد خام از ایران خارج نشود و فقط محصول آماده مصرف در بخش نفت ، گاز و پتروشیمی صادر شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کارهای انجام شده در صنعت نفت کمر بدخواهان ملت ایران را شکسته، تصریح کرد: استقبال صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران از اعلام قدرت‌های بزرگ مبنی بر امکان تحریم بنزین ایران محکم‌ترین سیلی به دشمنان بود و بدخواهان اگر جرات دارند این کار را انجام دهند.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: ایران وابسته و نیازمند به بیگانگان نیست و کوچکترین امتیاز سیاسی و حتی اقتصادی نیز در هیچ قراردادی داده نشده و نخواهد شد .

رئیس جمهور با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی گام بسیار بلندی در جهت ملی شدن واقعی صنعت نفت برداشته شد، تاکید کرد: امروز مدیران صنعت نفت از درون صنعت نفت هستند و برخی از سوء‌استفاده‌کنندگان و فرصت‌طلبان نیز نمی‌توانند کاری انجام دهند و از سوی تلاشگران صنعت نفت منزوی خواهند شد.

به گزارش به پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، احمدی نژاد کارهای انجام شده در صنعت نفت را حیرت انگیز برشمرد و گفت: بیش از 60 میلیارد دلار سرمایه گذاری در کمتر از 4 سال و انعقاد قراردادهایی به ارزش 70 میلیارد دلار از جمله موفقیت های صنعت‌نفت است.

پیش از این نیز منابع خبری اعلام کردند که ارزش صادرات غیرنفتی در دولت نهم بدون احتساب میعانات گازی به 57 میلیارد دلار رسیده در حالی است که مجموع صادرات غیر نفتی کشور طی سه برنامه توسعه یعنی سالهای 68 تا 83 ( چهار دولت سازندگی و اصلاحات) 53 میلیارد دلار بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز صنعت نفت موجب سرفرازی و عزت ملت ایران است، گفت: برخی آمار کارهای انجام شده در این دوره را باور نمی‌کنند و آن را حیرت انگیز می‌دانند که البته ما نیز به آنها حق می‌دهیم اما آنان حق ندارند تخطئه کنند چون این اقدامات دستاوردهای یک ملت است.
صنعت‌نفت کشور از تولید 5 میلیون بشکه در روز دور نیست
محمود احمدی‌نژاد همچنین در حاشیه این همایش به جمع خبرنگاران آمد و با اشاره به پیشرفت‌های دولت در عرصه نفت، از افتتاح فاز 10 پارس جنوبی و 7 فاز دیگر عسلویه به عنوان نمونه نام برد.

دستاوردهای صنعت گاز دیگر موردی بود که مورد اشاره رئیس‌جمهور قرار گرفت. به گفته او در ابتدای دولت‌نهم تولید گاز کشور در حدود 300 میلیون متر مکعب بود که هم اکنون آمار تولید گاز به 520 میلیون متر مکعب رسیده که جهشی در خصوص تولید گاز محسوب می‌شود.

البته احمدی‌نژاد به رشد مصرف‌کنندگان و افزایش میزان تولید نفت نیز اشاره و عنوان کرد: هم‌اکنون به حدود 4 میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسیده که این رکورد بعد از انقلاب برای اولین بار به دست آمد.

به گفته احمدی‌نژاد این استعداد و امکان در صنعت نفت کشور وجود دارد تا ما به رقمی معادل 5 میلیون بشکه در روز دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی نیز تمام شرکت‌های خارجی فعالیت در صنعت‌نفت ایران را رها کردند، گفت: امروز صنعت‌نفت یک صنعت متکی به خود و کاملاً داخلی است.
اوراقی که سود صنعت نفت به ملت می‌رساند
رئیس جمهور سپس از طرح جدیدی نام برد که با هدف رساندن سود صنعت‌نفت به تمام اقشار ملت طراحی شده است. بر اساس گفته رئیس‌جمهوری در این طرح اوراق مشارکتی منتشر خواهد شد که سود صنعت نفت را در اختیار تمام ایرانی‌ها در سراسر دنیا قرار خواهد داد.

تمام ایرانی‌ها می‌توانند این اوراق مشارکت را خریداری کرده و در سود آن شریک شوند.

احمدی‌نژاد گفت: این طرح وابستگی ما را به دیگران برای تأمین منابع مالی مورد نیاز صنعت نفت کاهش و سود صنعت‌نفت را به طور کامل در اختیار مردم قرار می‌دهد.
دست‌ "مافیای نفتی" قطع شده
رئیس جمهور همچنین با اشاره به این مسئله که اهداف دولت‌نهم در مبارزه با مافیای نفتی تا حدود زیادی محقق شده، گفت: دست‌های اصلی سوء استفاده‌کننده از صنعت نفت قطع شده است.

احمدی نژاد اضافه کرد: تنها خرده‌ریزهایی از آنان در صنعت نفت باقی مانده‌اند که انشاء‌الله با تلاش بدنه اصلی صنعت نفت شر آنان نیز از این صنعت مهم و حیاتی کم خواهد شد.

به اعتقاد وی "دولت‌نهم تا حدود بسیار زیادی به اهداف خود در مبارزه با چنین مفاسدی دست یافته اما نباید فراموش کرد که صنعت نفت‌صنعت بسیار بزرگ و متنوعی است و از همین رو کار مبارزه با چنین مسائلی در صنعت نفت نیاز به زمان و تلاش بسیاری دارد."


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حمزه 28 ارديبهشت 1388
23خرداد- تکذیب میگردد.
بهمین راحتی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.